Web-based application for 360 degrees higher education professors evaluation of the Autonomous University of Nayarit, Mexico
DOI:
https://doi.org/10.36825/RITI.07.14.018Keywords:
Evaluation, Teaching Performance, Web System, 360° Methodology, Higher EducationAbstract
The following article presents a proposal for evaluating professors based on the 360 degrees’ methodology using an application for data handling. The bases of this integral evaluation process are indicated. There is research that said bases have been previously applied to the same work group – to the Tronco Básico Universitario (TBU) in the Autonomous University of Nayarit. The initiative to generate an automated system of data processing for the evaluated area of Ciencias Económico-Administrativas is also presented. A PHP web-based application interacting with a MySQL database engine was developed as a result of the research. Access to information is controlled by the system and delivers immediate evaluation results feedback to the professors.
References
Sifuentes, A., Hoyos, C., Sifuentes, E. (2017). Evaluación de 360° a docentes de nivel superior. En A. Zaldívar, Investigación educativa, encuadres y enfoques. Reflexiones docentes de la Universidad del Pacífico Norte. Mazatlán: Universidad del Pacífico Norte UNIP.
Mazariegos, A. (2016). GLOCALTHINKING. Un espacio para los profesionales de RRHH. Recuperado de: https://www.glocalthinking.com/la-evaluacion-del-desempeno-pasado-presente-y-futuro
Estrada, U. (2016). Características del desempeño docente del nivel medio Superior en la Universidad Autónoma de Nayarit. Tepic: Universidad Autónoma de Nayarit.
Rivas, M. (2014). Ventajas y limitaciones de la aplicación de la realimentación de 360° en la evaluación del desempeño, según el criterio de un grupo de gerentes de recursos humanos de empresas privadas que operan en Guatemala. Guatemala de la Asunción: Universidad Rafael Landívar.
Asociación Nacional de Universidades e Instituciones de Educación (ANUIES). (2008). Evaluación, certificación y acreditación en la educación superior de México. Hacia la integración del subsistema para evaluar la educación superior. México: ANUIES.
Flores, P., García, C. (2014). La reforma Educativa en México: ¿Nuevas reglas para las IES?. Revista de educación superior, 43 (172), 9-31.
Cámara de Diputados del H. Congreso de la Unión. (1993). Ley General de Educación. México: Secretaría de Educación Pública.
Gobierno de la República. (2013). Plan Nacional de Desarrollo 2013-2018. México. Recuperado de: https://www.snieg.mx/contenidos/espanol/normatividad/MarcoJuridico/PND_2013-2018.pdf
Diario Oficial de la Federación. (2016). Reglamento Interior de la Secretaría de Educación Publica. México. Recuperado de: http://www.sep.gob.mx/work/models/sep1/Resource/5f29a659-4363-41d8-b7d2-f5886b9057c0/risep.pdf
Tamayo, T. (2000). El Proceso de la Investigación Científica. México: Limusa.
Hernández, R., Fernández, C., Baptista, M. (2014). Metodología de la Investigación. México: McGraw Hill / Interamericana Editores, S.A. de C.V.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Revista de Investigación en Tecnologías de la Información
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Esta revista proporciona un acceso abierto a su contenido, basado en el principio de que ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones ayuda a un mayor intercambio global del conocimiento.
El texto publicado en la Revista de Investigación en Tecnologías de la Información (RITI) se distribuye bajo la licencia Creative Commons (CC BY-NC), que permite a terceros utilizar lo publicado citando a los autores del trabajo y a RITI, pero sin hacer uso del material con propósitos comerciales.