THE INFORMATION TECHNOLOGIES IN THE TRAINING OF STUDENTS OF CIVIL ENGINEERING AT THE INSTITUTO TECNOLÓGICO DE TEPIC

Authors

  • Carlos Alberto Hoyos Castellanos Tecnológico Nacional de México, Instituto Tecnológico de Tepic
  • Ana Teresa Sifuentes Ocegueda Universidad Autónoma de Nayarit
  • J. Jesús Vázquez Magaña Tecnológico Nacional de México, Instituto Tecnológico de Tepic
  • Miguel Ángel Jaime Parra Tecnológico Nacional de México, Instituto Tecnológico de Tepic
  • Fernando Treviño Montemayor Tecnológico Nacional de México, Instituto Tecnológico de Tepic

DOI:

https://doi.org/10.36825/RITI.06.12.011

Keywords:

Information Technology, Civil Engineering, Professional Skills, Vocational Training, Education

Abstract

This article makes a presentation of the applications of Information Technologies (TICs) applied to the teaching of Civil Engineering at the Technological National of Mexico campus Technological Institute of Tepic. It makes a description of the software that is used for the training of civil engineers who will be graduates of I. T. Tepic, developing a brief description of each of the programs and their characteristics. In this way, it presents a perspective of the knowledge that the civil engineer will handle in his professional development and therefore the set of competences that will be transmitted by the teachers to the students during their professional training.

References

Palacio, C. (2013). Tendencias y desafíos en la formación de Ingenieros Civiles, Ingeniería y Sociedad, 0 (6), 11-19.

Autodesk | Software de diseño 3D, ingeniería y entretenimiento (2018). Página oficinal. Recuperado de: https://www.autodesk.mx/

Página oficial de OPUS sistema de Ingeniería de Costos. (2018). PRESUPUESTO PROGRAMABLE, PLANEACIÓN Y CONTROL INTEGRAL, ADMINISTRACIÓN DE COMPRAS, DEPENDENCIAS, CAD PRO, ENTERPRISE. Recuperado de: http://www.ecosoft.com.mx/index.php

CampeónPlus (2018). Página oficinal. Recuperado de: http://campeonplus.com.mx/?AspxAutoDetectCookieSupport=1

HEC-RAS. (2018). Página oficinal. Recuperado de: http://www.hec.usace.army.mil/software/hec-ras/

Claros, C. (2018). IBER — Flumen Institute — UPC. Universitat Politècnica de Catalunya. Recuperado de: https://www.flumen.upc.edu/es/documentacion/software/iber

Intecplan - Software para Proyectos. (2018). Página oficinal. Recuperado de: https://www.intecplan.com.mx/

Info Works ICM. (2018.). Página oficial. Recuperado de: https://www.aquamod.eu/en/index.php/software/infoworks-icm

Microsoft Project el software de administración de proyectos. (2018). Página oficinal. Recuperado de: https://products.office.com/es-mx/project/project-and-portfolio-management-software

RAM Elements - Análisis estructural y diseño 3D. (2018). Página oficinal. Recuperado de: https://www.bentley.com/es/products/product-line/structural-analysis-software/ram-elements

RISA - Structural Engineering Software for Analysis & Design. (2018). Página oficinal. Recuperado de: http://risa.com/

Secciones», Softonic. (2018). Página oficinal. Recuperado de: https://secciones.softonic.com

MDSolids: Educational Software for Mechanics of Materials. (2018). Página oficinal. Recuperado de: http://web.mst.edu/~mdsolids/download.htm

Published

2018-12-13

How to Cite

Hoyos Castellanos, C. A., Sifuentes Ocegueda, A. T., Vázquez Magaña, J. J., Jaime Parra, M. Ángel, & Treviño Montemayor, F. (2018). THE INFORMATION TECHNOLOGIES IN THE TRAINING OF STUDENTS OF CIVIL ENGINEERING AT THE INSTITUTO TECNOLÓGICO DE TEPIC. Revista De Investigación En Tecnologías De La Información, 6(12), 68–74. https://doi.org/10.36825/RITI.06.12.011

Most read articles by the same author(s)