TEACHER COMPETENCES IN THE 21ST CENTURY

Authors

  • Omar Vicente García Sánchez Facultad de Informática Mazatlán, Universidad Autónoma de Sinaloa
  • Carlos Eduardo Zurita Cruz Facultad de Informática Mazatlán, Universidad Autónoma de Sinaloa

DOI:

https://doi.org/10.36825/RITI.02.04.004

Keywords:

Competencies, Pedagogy

Abstract

The teacher in this new century is facing new situations, even always changing, putting it face to try to overcome constantly in their professional work. The teacher should be placed on a reflective level on his performance as a teacher, seek constant education about their work, seeking to motivate learning in students, using techniques and tools that are considered appropriate for the pedagogical advancement of students, since not only the books and the speech of the teacher are enough to achieve a true learning of the student.

References

Fierro, C.; Fortoul, B; Rosas, L. Transformando la práctica docente: Una propuesta basada en la investigación acción. México: Paidós. 2010.

Perrenoud, P. Desarrollar la práctica reflexiva en el oficio de enseñar. 3era Ed. España: Grao/Colofón. 2007.

Pimienta, J. H. Evaluación de los Aprendizajes: Un enfoque basado en competencias. México: Pearson Educación. 2008.

Zabalza, M. A. Competencias docentes del profesorado universitario: Calidad y desarrollo profesional. 2da Ed. España: Narcea. 2007.

Giné, N.; Parcerisa, A. Planificación y análisis de la práctica educativa: La secuencia formativa: fundamentos y aplicación. 2da Ed. España: Grao. 2006.

Biggs, J. Calidad del aprendizaje universitario. 2da. Ed.

España: Narcea. 2006.

Published

2014-11-24

How to Cite

García Sánchez, O. V., & Zurita Cruz, C. E. (2014). TEACHER COMPETENCES IN THE 21ST CENTURY. Revista De Investigación En Tecnologías De La Información, 2(4), 29–33. https://doi.org/10.36825/RITI.02.04.004