STUDY OF THE CURRICULUM, COMPETENCE AND TIC IN THE STUDENT GROUPS AT THE BEGINNING OF THE ARCHITECTURE DEGREE PROGRAMS
DOI:
https://doi.org/10.36825/RITI.06.12.005Keywords:
Curriculum, Technology, Architecture, CompetenciesAbstract
The experience of a graduate trained in the space of design and construction, in the urban and architectural context that is carried out in a professional area and the process of academic teaching of the profession, constitute two spheres that closely interrelate, since the students are the ones that are prepared on academic bases so that they can be inserted in the professional field. In the municipality of Mazatlán, Sinaloa, México the pace of these processes has been changing, with the arrival of new technologies, changes in the ideological forms of a demanding society and duels of political powers, architects in their search for information and solutions the problems face a direct dialogue between the theory and practice of the profession.
Today they present significant differences, both in relation to the academic training foundations, and in the dynamics that manifest themselves in the professional field. This situation has led to a decoupling between the knowledge that the student acquires in the classroom, professional practice and social reality, forcing the recently graduated professional to acquire them by empirical methods and additional studies.
References
Buckingham, D. (2002). Crecer en la era de los medios electrónicos. Madrid: Morata.
Eggleston, J. (1980). Sociología del Currículum. Buenos Aires: Editorial Troquel.
Kemmis, S. (1986). El Currículo: más allá de la teoría de la reproducción. Madrid: Editorial Morata,.
Gimeno Sacristán, J. (1989). El currículum: una reflexión sobre la práctica. Madrid: Editorial Morata.
Taylor, S. J., y Bogdan, R. (1987). Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Barcelona: Editorial Paidos.
Vega, N. (2011). Métodos cualitativos y cuantitativos en la investigación psicosocial, Antología CESSSIN, Módulo III, Doctorado en educación, México.
Universidad Autónoma de Sinaloa. (2006). Plan y programa de estudio de la licenciatura en arquitectura de la escuela de ingeniería de Mazatlán. Mazatlán, Sinaloa.
Schön, D. (1998). El profesional reflexivo. Cómo piensan los profesionales cuando actúan. Barcelona, España: Editorial Paidós.
Cabero, J. (2001). Tecnología Educativa. Diseño y utilización de medios de enseñanza. Barcelona: Editorial Paidós.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Revista de Investigación en Tecnologías de la Información

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Esta revista proporciona un acceso abierto a su contenido, basado en el principio de que ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones ayuda a un mayor intercambio global del conocimiento.
El texto publicado en la Revista de Investigación en Tecnologías de la Información (RITI) se distribuye bajo la licencia Creative Commons (CC BY-NC), que permite a terceros utilizar lo publicado citando a los autores del trabajo y a RITI, pero sin hacer uso del material con propósitos comerciales.