USE OF INFORMATION TECHNOLOGIES AND COMMUNICATIONS: NOTES FROM THE UNIVERSITY OF GRANMA
DOI:
https://doi.org/10.36825/RITI.06.12.001Keywords:
Technology, Education, Training ProcessAbstract
The society of information and knowledge has emerged as a great challenge for the world in general and educational institutions in particular. The research presented focuses on the use of information technologies and communications in the management of the training process, from various angles ranging from the provision and training of the educator in order to change their educational activity to comprehensive training of learners from a developer learning. The practical contribution of this work is given by the development of a plan of actions based on the use of the potential of information technology and communications in the management of the training process at the University of Granma.
References
Álvarez, A. (2014). Estrategia pedagógico-tecnológica para la integración de las tecnologías de la información y las comunicaciones en el proceso de enseñanza-
aprendizaje desde la producción de materiales educativos digitales en el Instituto Superior Politécnico José Antonio Echeverría. [Tesis Doctoral]. La Habana.
Alarcón, R. (2015). Universidad innovadora por un desarrollo sostenible: mirando al 2030. Conferencia inaugural en el 10mo Congreso Internacional de Educación Superior. La Habana.
Martín-Barbero, J. (2009). Conferencia magistral en el XIII Encuentro de FELAFACS.
Arocena, J. (1997). Alternativas de la Educación Superior ante los escenarios posibles de la región: algunas observaciones para la discusión. Editorial Nueva Sociedad. Caracas.
López Barraza, L. M. (2017). Políticas educativas para el uso de TIC en la enseñanza: inclusión de Flipped Classroom. Revista de Investigación en Tecnologías de la Información (RITI), 5 (10), 7-12.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Revista de Investigación en Tecnologías de la Información
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Esta revista proporciona un acceso abierto a su contenido, basado en el principio de que ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones ayuda a un mayor intercambio global del conocimiento.
El texto publicado en la Revista de Investigación en Tecnologías de la Información (RITI) se distribuye bajo la licencia Creative Commons (CC BY-NC), que permite a terceros utilizar lo publicado citando a los autores del trabajo y a RITI, pero sin hacer uso del material con propósitos comerciales.