TEACHING EXPERIENCE - LEARNING WITH THE VIRTUAL PLATFORM AT THE FACULTY OF VETERINARY MEDICINE AND ZOOTECHNICS OF THE UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE SINALOA

Authors

  • Yazmín Edith Villalba Robles Facultad de Medicina Veterinaria y Zootecnia, Universidad Autónoma de Sinaloa
  • Tanya Samantha García Gastélum Facultad de Medicina Veterinaria y Zootecnia, Universidad Autónoma de Sinaloa
  • Soila Maribel Gaxiola Camacho Facultad de Medicina Veterinaria y Zootecnia, Universidad Autónoma de Sinaloa
  • Jaime Eleazar Borbolla Ibarra Facultad de Medicina Veterinaria y Zootecnia, Universidad Autónoma de Sinaloa

DOI:

https://doi.org/10.36825/RITI.05.10.008

Keywords:

Technology, E-Learning, B-Learning, Higher Education, Moodle

Abstract

In the present document is a research about the formal incursion of the Facultad de Medicina Veterinaria y Zootecnia of the Universidad Autónoma de Sinaloa in the implementation of learning management systems through the use of the FMVZ Virtual Platform UAS, combining strategically and with the development of professional competencies stipulated in the different curricula of the Faculty by applying mode B-Learning. The descriptive and quantitative analysis of the information presented is in relation specifically to learning units contained in the plan of undergraduate studies, classified by axis or area of knowledge, with the use of the Moodle platform, in its raised academic activities.

References

Borbolla Ibarra, J. E. (2015). Segundo Informe de actividades 2015. Facultad de Medicina Veterinaria y Zootecnia. Universidad Autónoma de Sinaloa. URL:

http://www.uasnet.mx/fmvz/archivos/Informe%202015%20Direccion%202013%20-%202016.pdf. (05.10.2016).

Vásquez, M.; Hidalgo, J.; Vergara-Lozano, V. Evaluación de la efectividad de un sistema B-Learning. RITI Journal, 5, 9(2017), pp. 1-6.

Guerra Liera, J. E. (2013). Universidad Autónoma de Sinaloa. Plan de Desarrollo Consolidación 2017. URL:

http://web.uas.edu.mx/web/pdf/Plan_de_desarrollo_Final.pdf. (20.10.2016).

Borbolla Ibarra, J. E. (2014). Plan de Desarrollo Institucional 2013-2016 FMVZ UAS. URL: http://fmvz.uas.edu.mx/archivos/PLAN%20DE%20DESARROLLO%20FMVZ.pdf. (10.11.2017).

UNESCO. Las TIC en la educación. URL: https://es.unesco.org/themes/tic-educacion. (13.11.2017).

Salinas, M. I. Entornos virtuales de aprendizaje en la escuela: tipos, modelo didáctico y rol del docente. Universidad Católica de Argentina, 2011.

Boneu, J. M. Plataformas abiertas de e-learning para el soporte de contenidos educativos abiertos. RUSC. Universities and Knowledge Society Journal, 4, 1(2007)..

Belloch, C. Entornos virtuales de aprendizaje. Valencia: Universidad de Valencia, 2012.

Sanabria, A.; Hernández, C. M. (2011). Percepción de los estudiantes. Aloma, 273-290. URL: http://www.revistaaloma.net/index.php/aloma/article/view/106/82. (02.10.2017).

Moodle (2016). URL: https://docs.moodle.org/all/es/Acerca_de_Moodle. (14. 11.2017).

Zaldívar, A.; Tripp, C.; Aguilar, J. A.; Tovar, J. E.; Anguiano, C. E. Using mobile technologies to support learning in computer science student. 13, 1(2015), pp. 377-382.

Mesa, A. L. S.; Jorge, C. M. H. Percepción de los estudiantes y profesores sobre el uso de las TIC en los procesos de cambio e innovación de la educación superior. Aloma: Revista de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport, (29), 2011.

García Aretio, L. Docentes a la sociedad de la información. Innovación y formación. Madrid, 2007.

García Aretio, L. Educación a distancia. Guía didáctica. Madrid: UNED, 2004.

García Castro, I.; Rodríguez, C. L. Universidad Autónoma de Sinaloa. Modelo educativo UAS 2013. URL: http://sau.uas.edu.mx/pdf/Modelo_Educativo_UAS_2013.pdf. (13.04.2013).

Paniagua, A.; Luengo, R.; Torres Carvalho, J. L.; Casas, L. M. Blended learning en la formación permanente del profesorado . Aportaciones de asesores de formación sobre modalidades formativas. RED. Revista de Educación a Distancia, 52, 3(2017), pp. 1-15.

Carneiro, R.; Toscano, J. C.; Díaz, T. Los desafíos de las TIC para el cambio educativo, 2009.

Published

2017-12-13

How to Cite

Villalba Robles, Y. E., García Gastélum, T. S., Gaxiola Camacho, S. M., & Borbolla Ibarra, J. E. (2017). TEACHING EXPERIENCE - LEARNING WITH THE VIRTUAL PLATFORM AT THE FACULTY OF VETERINARY MEDICINE AND ZOOTECHNICS OF THE UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE SINALOA. Revista De Investigación En Tecnologías De La Información, 5(10), 48–53. https://doi.org/10.36825/RITI.05.10.008

Most read articles by the same author(s)