APPLICATION OF THE EDUCATIONAL SOFTWARE Cefficiency FOR THE DESIGN OF MAXIMUM HYDRAULIC EFFICIENCY CHANNELS
Keywords:
Flow in Open Channels, Channel Section, Hydraulic Efficiency in Open Channels, Information and Communication TechnologiesAbstract
The designing of the water way canals is one of the activities realized by civil engineers, for this is required to do calculation procedures where the using of information and communication technologies are an indispensable tool for obtaining favorable results as well as for the optimization of resources. This article pretends to focus in the use of the software Cefficiency, a computational program designed by the students of the Escuela de Ingeniería Mazatlán of the Universidad Autónoma de Sinaloa, which has a didactic design, that allows getting the dimensions of optimal canals, this being an important pedagogical resource that promotes the development on educational processes and the integral formations of the students.
References
Martín Vaquero, J., Queiruga Dios, A. (2014). Utilización de las TIC´s para la docencia en asignaturas de matemáticas. En experiencias de innovación docente universitaria. Salamanca, España: Ediciones Universidad de Salamanca.
Gardea Villegas, H. (1995). Hidráulica de canales. México: Fundación ICA, Facultad de Ingeniería, UNAM.
French, R. H. (1988). Hidráulica de canales abiertos. México: Mc Graw Hill.
Ruíz Rodríguez, P. (2008). Hidráulica de Canales. México: IPN.
Ruiz Cortez, R. (1988). Hidráulica de Canales. Culiacán, Sinaloa: Universidad Autónoma de Sinaloa.
Villón Béjar, M. (2007). Hidráulica de Canales. Lima, Perú: Villón.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Revista de Investigación en Tecnologías de la Información

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Esta revista proporciona un acceso abierto a su contenido, basado en el principio de que ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones ayuda a un mayor intercambio global del conocimiento.
El texto publicado en la Revista de Investigación en Tecnologías de la Información (RITI) se distribuye bajo la licencia Creative Commons (CC BY-NC), que permite a terceros utilizar lo publicado citando a los autores del trabajo y a RITI, pero sin hacer uso del material con propósitos comerciales.