LEARNING STYLES AND ACADEMIC PERFORMANCE OF MATHEMATICS IN STUDENTS OF THE UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE SINALOA, FACULTAD DE INFORMÁTICA, MAZATLAN
DOI:
https://doi.org/10.36825/RITI.03.05.002Keywords:
Learning Styles, Academic Performance, Higher EducationAbstract
An important element to facilitate the teaching - learning process is first of all to help the apprentice to recognize their learning style, so that they can support the teachers in the teaching process. Therefore, this research focuses on two main objectives: the first objective is to identify the learning styles of students studying in the Facultad de Informática, Mazatlan in the phases of common, technical and administrative, the second objective is to determine the academic performance in the area of mathematics. In the realization of the research the Honey-Alonso questionnaire of Learning Styles CHAEA was applied. The research is inscribed in the study of cognitive approaches to learning by performing a descriptive analysis of academic performance in the area of knowledge of mathematics.
References
Alonso C. M.; Gallego, D.H.; Honey, P. Los Estilos de Aprendizaje: procedimiento de diagnóstico y mejora: Bilbao: Mensajero 5ª Edición, 2000.
Alonso, C. M.; Gallego, D. J. Los estilos de aprendizaje: Qué son, Cómo diagnosticarlos, Cómo mejorar el propio estilo de aprendizaje. Bilbao: Editorial Mensajero, 1999.
Arancibia, V. C.; Herrera, P.Psicología de la Educación. AlfaOmega. México, 2000.
Cervera, M. Entornos Virtuales de Enseñanza-Aprendizaje: El proyecto GET (2004).URL:http://www.ucm.es/info/multid/revista/cuad67/evea.ht.(02.02.2015).
Felder R. M.; Silverman L. K. Learning and Teaching Styles in Engineering Education, Revista Chemical Engineering Education. 78 (7), pp. 674-681. 1998.
Felder R. M. Meet your Students, Revista Chemical Engineering Education, 24 (1), pp. 7-8. 1990.
Pérez T. C. Cuestión de Estilo: Enseñanza-aprendizaje en las carreras de ingeniería, Revista Semillero, de la UABC. No. 9, pp. 40-44. 1995.
Historia de la Facultad. Facultad de Informática Mazatlán. 2007. URL:http://info.maz.uasnet.mx/historia.php. (16.01.2015).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Revista de Investigación en Tecnologías de la Información

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Esta revista proporciona un acceso abierto a su contenido, basado en el principio de que ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones ayuda a un mayor intercambio global del conocimiento.
El texto publicado en la Revista de Investigación en Tecnologías de la Información (RITI) se distribuye bajo la licencia Creative Commons (CC BY-NC), que permite a terceros utilizar lo publicado citando a los autores del trabajo y a RITI, pero sin hacer uso del material con propósitos comerciales.