LEARNING STYLES AND ACADEMIC PERFORMANCE OF MATHEMATICS IN STUDENTS OF THE UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE SINALOA, FACULTAD DE INFORMÁTICA, MAZATLAN

Authors

  • Lucio Gpe. Quirino Rodríguez Universidad Autónoma de Sinaloa, Facultad de Informática Mazatlán
  • Alan Josué Barraza Osuna Universidad Autónoma de Sinaloa, Facultad de Informática Mazatlán
  • Ana María Delgado Burgueño Universidad Autónoma de Sinaloa, Facultad de Informática Mazatlán
  • Edson Francisco Osuna Peraza Universidad Autónoma de Sinaloa, Facultad de Informática Mazatlán

DOI:

https://doi.org/10.36825/RITI.03.05.002

Keywords:

Learning Styles, Academic Performance, Higher Education

Abstract

An important element to facilitate the teaching - learning process is first of all to help the apprentice to recognize their learning style, so that they can support the teachers in the teaching process. Therefore, this research focuses on two main objectives: the first objective is to identify the learning styles of students studying in the Facultad de Informática, Mazatlan in the phases of common, technical and administrative, the second objective is to determine the academic performance in the area of ​​mathematics. In the realization of the research the Honey-Alonso questionnaire of Learning Styles CHAEA was applied. The research is inscribed in the study of cognitive approaches to learning by performing a descriptive analysis of academic performance in the area of ​​knowledge of mathematics.

References

Alonso C. M.; Gallego, D.H.; Honey, P. Los Estilos de Aprendizaje: procedimiento de diagnóstico y mejora: Bilbao: Mensajero 5ª Edición, 2000.

Alonso, C. M.; Gallego, D. J. Los estilos de aprendizaje: Qué son, Cómo diagnosticarlos, Cómo mejorar el propio estilo de aprendizaje. Bilbao: Editorial Mensajero, 1999.

Arancibia, V. C.; Herrera, P.Psicología de la Educación. AlfaOmega. México, 2000.

Cervera, M. Entornos Virtuales de Enseñanza-Aprendizaje: El proyecto GET (2004).URL:http://www.ucm.es/info/multid/revista/cuad67/evea.ht.(02.02.2015).

Felder R. M.; Silverman L. K. Learning and Teaching Styles in Engineering Education, Revista Chemical Engineering Education. 78 (7), pp. 674-681. 1998.

Felder R. M. Meet your Students, Revista Chemical Engineering Education, 24 (1), pp. 7-8. 1990.

Pérez T. C. Cuestión de Estilo: Enseñanza-aprendizaje en las carreras de ingeniería, Revista Semillero, de la UABC. No. 9, pp. 40-44. 1995.

Historia de la Facultad. Facultad de Informática Mazatlán. 2007. URL:http://info.maz.uasnet.mx/historia.php. (16.01.2015).

Published

2015-04-30

How to Cite

Quirino Rodríguez, L. G., Barraza Osuna, A. J., Delgado Burgueño, A. M., & Osuna Peraza, E. F. (2015). LEARNING STYLES AND ACADEMIC PERFORMANCE OF MATHEMATICS IN STUDENTS OF THE UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE SINALOA, FACULTAD DE INFORMÁTICA, MAZATLAN. Revista De Investigación En Tecnologías De La Información, 3(5), 10–13. https://doi.org/10.36825/RITI.03.05.002

Issue

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)