LOW COST ONLINE ADVERTISING STRATEGY FOR SMES
DOI:
https://doi.org/10.36825/RITI.03.06.005Keywords:
SMES, E-Marketing, Marketing, InternetAbstract
A key aspect to be known in a market is to have tools that reach all types of people in order to attract new customers. For this, Marketing is a fundamental part. When we speak of small companies, a problem may be generated, in some cases these companies have little time in the market and can not afford an expense that includes Marketing as an enhancer of their sales. In this sense, with the changes that the Internet has had, new options have been opened in order to benefit these small and medium-sized enterprises (SMEs) in terms of the economic aspect, since among other things, it allows people to make themselves known without having to do large investment expenses in Marketing. This paper presents the development of an online advertising strategy at low cost for this type of company, all using the tools offered by Internet Marketing or E-Marketing. In this way, this research presents a strategy with key elements that help SMEs to be more competitive in the market without the need to invest too much capital.
References
INEGI. Pymes sociables. 2014. URL: http://www.ideasparapymes.com/noticias-pymes.dbsp. (01.07.2015).
Soy Entrepreneur. Pymes desperdician beneficios de Internet. 2011. URL: http://www.soyentrepreneur.com/pymes-desperdician-beneficios-de- internet.html. (05.07.2015).
INEGI. Boletín de prensa núm. 502/1327 de Noviembre de 2013 Aguascalientes, Encuesta sobre Disponibilidad y Uso de las Tecnologías de la Información, pp. 1-2. 2013.
Aragón Sánchez, A.; Bañón Rubio, A. Factores Explicativos Del Éxito Competitivo: El Caso de Las PyMEs Del Estado de Veracruz. Contaduría y Administración, 216(2005), pp. 35–69.
García, E.; Coll Serrano, J. 2003. Competitividad y Eficiencia. Estudios de Economía Aplicada, 21, 3(2003), pp. 423-450.
Pérez González, Y.; Molina Morejón, C. V. Elementos Teóricos-Conceptuales Útiles para Comprender las Estrategias y la Mercadotecnia de Los Servicios. Acimed, 16(3), 2007. URL: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&AN=28860091&lang= es&site=ehost-live. (10.10.205).
McCarthy, J.; Perreault, W. Marketing, Planeación Estratégica. De la Teoría a la Práctica. 11va ed. Mc Graw Hill, 1997.
Kotler P.; Armstrongs, G. Mercadotecnia. 6ta ed. Prentice Hall, 1996.
Fischer, L.; Espejo, J. Mercadotecnia. 3ra ed. Mc Graw Hill, 2004.
Dieter, C. ¿Qué Es eMarketing Y Qué Diferencia Hay Con La Mercadotecnia Tradicional?. 2010. URL: http://www.stedica.com.mx/que-es-emarketing-y-que- diferencia-hay-con-la-mercadotecnia-tradicional.html. (13.07.2015).
Wikipedia. Web 1.0. 2009. URL: http://es.wikipedia.org/wiki/Web_1.0. (05.05.2015).
Bankinter. Fundacion de la Innovacion. Web 2.0 El Negocio de Las Redes Sociales. España. 2007.
Beelen, P. Publicidad 2.0. España: Creative Commons. 2006.
Junta de Castilla y León. Consejo Regional de Caramas de Comercio e Industria de Castilla y León. Marketing Digital para PYMES. España. 2012. URL: www.orsi.jcyl.es. (13.08.2015).
Safko, L.; and Brake, D. K. The Social Media Bible. Canada: Simultaneously in Canada. 2009.
Estrada-Cuzcano, A.; Rodríguez Maniega, N. Evaluación de Herramientas de Búsqueda de Información en Internet. Biblios. 2001.
Stark, N. S. Motores de Búsqueda en Internet. Universidad Nacional de Luján. 2001. URL: http://www.unlu.edu.ar/~tyr/tyr/TYR-motor/stark-motor.pdf. (18.08.2015).
Gallo, H. ¿Que Es Una Estrategia?. 2004.
Matias Roca, M. El Marketing Digital en la Empresa. España. 2010.
Alós Moya, A. 2011. Guía para el Posicionamiento Web. Universidad Politécnica de Valencia. 2011. URL: http://riunet.upv.es/bitstream/handle/10251/12063/Memoria.pdf?sequence=1. (25.07.2015).
Villalobos-Bretón, S. Marketing para Todos. El Trabajo de un Consultor Web o en Interno. 2010. URL: http://estrategias – marketing – online.com/posicionam. (30.07.2015).
Kotler, P.; Armstrong, G. Fundamentos de Marketing. 6ta ed. Pearson Prentice Hall, 2004.
Wheleen, T.; Hunger, D. Administración Estratégica y Política de Negocios. Prentice Hall, 2007.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Revista de Investigación en Tecnologías de la Información

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Esta revista proporciona un acceso abierto a su contenido, basado en el principio de que ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones ayuda a un mayor intercambio global del conocimiento.
El texto publicado en la Revista de Investigación en Tecnologías de la Información (RITI) se distribuye bajo la licencia Creative Commons (CC BY-NC), que permite a terceros utilizar lo publicado citando a los autores del trabajo y a RITI, pero sin hacer uso del material con propósitos comerciales.