IMPLEMENTATION OF THE EDUCATIONAL PROGRAM OF DEGREE IN NURSING MODALITY BLENDED LEARNING. CASE UAS

Authors

  • Jesús Roberto Garay Núñez Escuela Superior de Enfermería Culiacán, Universidad Autónoma de Sinaloa
  • María Isabel Santos Quintero Escuela Superior de Enfermería Culiacán, Universidad Autónoma de Sinaloa, México
  • María Araceli Félix Amezquita Escuela Superior de Enfermería Culiacán, Universidad Autónoma de Sinaloa, México
  • María del Carmen Beltrán Montenegro Escuela Superior de Enfermería Culiacán, Universidad Autónoma de Sinaloa
  • Verónica Guadalupe Jiménez Barraza Escuela Superior de Enfermería Culiacán, Universidad Autónoma de Sinaloa

DOI:

https://doi.org/10.36825/RITI.05.10.010

Keywords:

Nursing Degree, Blended Learning, Professional Competences

Abstract

The Escuela Superior de Enfermería Culiacán of the Universidad Autónoma de Sinaloa, México. It made its curriculum of Bachelor in nursing schooling more flexible to non-conventional educational modalities, such as the Blended Learning modality. The curriculum was put into operation in the 2013-2014 school year. In 2017, the first generation graduated, who are currently performing their social service in public institutions of the health sector of the state of Sinaloa. The duration of the course consists of four years, that is, eight semesters, and one year of social service, with an educational focus based on integrated professional skills.

References

UNESCO. (2013). Enfoques estratégicos sobre las Tics en educación en América latina y el caribe. Santiago de Chile. URL: http://www.unesco.org/new/fileadmin/MULTIMEDIA/FIELD/Santiago/images/ticsesp.pdf. (07.11.2017).

Sánchez Olavarría, C. B-learning como estrategia para el desarrollo de competencias. El caso de una universidad privada. México. Revista iberoamericana de educación, 67, 1(2015), pp. 85-99.

Plan de desarrollo institucional consolidación 2017. Universidad Autónoma de Sinaloa, 2013. URL: http://web.uas.edu.mx/web/pdf/Plan_de_desarrollo_Final.pdf. (02.10.2017).

Vásquez, M.; Hidalgo, J.; Vergara, V. Evaluación de la efectividad de un sistema B-Learning. Revista de Investigación en Tecnologías de la Información (RITI), 5, 9(2015), pp. 1-6.

Rodríguez, C. L. Proyecto Formación para implementar el Modelo Académico por Competencias Profesionales Integradas en la UAS. SAU-UAS, México, 2012.

Díaz Rosabal, E. M.; Santiesteban Reyes, D. de la C.; Gorgoso Vázquez, A. E. La independencia cognoscitiva mediada por las tecnologías de la información y comunicación. Revista de Investigación en Tecnologías de la Información (RITI), 4, 8(2016), pp. 26-31.

Published

2017-12-23

How to Cite

Garay Núñez, J. R., Santos Quintero, M. I., Félix Amezquita, M. A., Beltrán Montenegro, M. del C., & Jiménez Barraza, V. G. (2017). IMPLEMENTATION OF THE EDUCATIONAL PROGRAM OF DEGREE IN NURSING MODALITY BLENDED LEARNING. CASE UAS . Revista De Investigación En Tecnologías De La Información, 5(10), 60–65. https://doi.org/10.36825/RITI.05.10.010

Most read articles by the same author(s)