IMPLEMENTATION OF THE EDUCATIONAL PROGRAM OF DEGREE IN NURSING MODALITY BLENDED LEARNING. CASE UAS
DOI:
https://doi.org/10.36825/RITI.05.10.010Keywords:
Nursing Degree, Blended Learning, Professional CompetencesAbstract
The Escuela Superior de Enfermería Culiacán of the Universidad Autónoma de Sinaloa, México. It made its curriculum of Bachelor in nursing schooling more flexible to non-conventional educational modalities, such as the Blended Learning modality. The curriculum was put into operation in the 2013-2014 school year. In 2017, the first generation graduated, who are currently performing their social service in public institutions of the health sector of the state of Sinaloa. The duration of the course consists of four years, that is, eight semesters, and one year of social service, with an educational focus based on integrated professional skills.
References
UNESCO. (2013). Enfoques estratégicos sobre las Tics en educación en América latina y el caribe. Santiago de Chile. URL: http://www.unesco.org/new/fileadmin/MULTIMEDIA/FIELD/Santiago/images/ticsesp.pdf. (07.11.2017).
Sánchez Olavarría, C. B-learning como estrategia para el desarrollo de competencias. El caso de una universidad privada. México. Revista iberoamericana de educación, 67, 1(2015), pp. 85-99.
Plan de desarrollo institucional consolidación 2017. Universidad Autónoma de Sinaloa, 2013. URL: http://web.uas.edu.mx/web/pdf/Plan_de_desarrollo_Final.pdf. (02.10.2017).
Vásquez, M.; Hidalgo, J.; Vergara, V. Evaluación de la efectividad de un sistema B-Learning. Revista de Investigación en Tecnologías de la Información (RITI), 5, 9(2015), pp. 1-6.
Rodríguez, C. L. Proyecto Formación para implementar el Modelo Académico por Competencias Profesionales Integradas en la UAS. SAU-UAS, México, 2012.
Díaz Rosabal, E. M.; Santiesteban Reyes, D. de la C.; Gorgoso Vázquez, A. E. La independencia cognoscitiva mediada por las tecnologías de la información y comunicación. Revista de Investigación en Tecnologías de la Información (RITI), 4, 8(2016), pp. 26-31.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Revista de Investigación en Tecnologías de la Información

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Esta revista proporciona un acceso abierto a su contenido, basado en el principio de que ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones ayuda a un mayor intercambio global del conocimiento.
El texto publicado en la Revista de Investigación en Tecnologías de la Información (RITI) se distribuye bajo la licencia Creative Commons (CC BY-NC), que permite a terceros utilizar lo publicado citando a los autores del trabajo y a RITI, pero sin hacer uso del material con propósitos comerciales.