THE COMMUNICATION LIKE COMPETITION OF ADDRESS IN EDUCATION. A LOOK FROM OF THE PROCESS OF TEACHING LEARNING OF THEM ICT

Authors

  • Greccy Castro Miranda Universidad de Las Tunas
  • Jorge Félix Parra Rodríguez Universidad de Las Tunas
  • Grechel Calzadilla Vega Universidad de Las Tunas

DOI:

https://doi.org/10.36825/RITI.06.11.08

Keywords:

Communication, Competition of Address in Education, Information and Communications Technologies (ICT)

Abstract

The communication responds to the line of investigation interpersonal Competitions, of Ciencia's Project and Technological Innovation directing Competitions in Education (PICDE), attributed to the University of The Tunas, Cuba. The objective consists in proposing statuses of staggering and levels of development for the communication like Competitions of Management in Education in the professionals that point the process of teaching learning of the educational technologies, what will make it possible to solve problems detected in the process of address in education.

References

PICDE, (2018). Procedimiento científico para el diagnóstico del nivel de desarrollo de la Competencia de Dirección en Educación. Resultado del Proyecto de Ciencia

e Innovación Tecnológica Competencias de Dirección en Educación (inédito). Universidad de Las Tunas, Cuba.

Le Boterf, G. (1994). De la competence, Les Editions d’Organisations, Paris.

Montmollin. (1984). L’intelligence de la tache, p. Lang, Berna.

Hayes, R. H. (1985). Strategic Planning Forward in Revers. Harvard Busines Review. 63: 111-119, noviembre-diciembre.

Le Boterf, G. (1997). De la competence a la navigation professionnelle, Les Editions d’Organisations, Paris.

Le Boterf, G. (1998). Évaluer les compétences. Quels jugements? Quelles instances? Educación Permanente.

Tejeda, R. (2013). Las competencias profesionales y su aprendizaje en la educación. Recuperado de: http://www.cvi.mes.edu.cu/peduniv/index.php/peduniv/article/view/504.

Parra Rodríguez J. F., Ramayo Cano, Y., Santiesteban Almaguer, Y. (2017). Las competencias de dirección en educación. Una aproximación a su definición, estudio e interrelaciones en un contexto moderno, globalizado y completo. Editorial academia Universitaria. Revista Opuntia Brava. 9(1): 1-11.

Fernández, L. (2002). Pensando en la Personalidad. La Habana: Editorial Ciencias Sociales.

González, F. (2015). Aúde, cultura e subjetividade: uma referencia interdisciplinar. Saúde. I. Centro Universitário de Brasília. ISBN 978-85-61990-30-5.

PICDE, (2017). Sistematización teórica sobre las competencias interpersonales. Resultado del Proyecto de Ciencia e Innovación Tecnológica Competencias de Dirección en Educación (inédito). Universidad de Las Tunas, Cuba.

Lujo Aliaga, Z., Pérez Céspedes A., Cedeño Galindo L. V., Batista Díaz, C. M. (2017). Software educativo para favorecer la aprehensión de los contenidos de ingeniería de software. Revista Electrónica: Revista de Investigación de Tecnología de la Información (RITI Journal), 5(9):62-67.

PICDE, (2018). Procedimiento científico para el diagnóstico del nivel de desarrollo de la Competencia de Dirección en Educación. Resultado del Proyecto de Ciencia e Innovación Tecnológica Competencias de Dirección en Educación (inédito). Universidad de Las Tunas, Cuba.

Bravo, N. (2007). Competencias Proyecto Tuning-Europa, Tuning. -America Latina. Recuperado de: http//www.relint.deusto.es/TUNINGProject/spanish/doc_fasel/Tuning%20Educational.pdf.

Castro, G. (2017). Sistematización teórica sobre la comunicación como competencia interpersonal. Resultado del Proyecto de Ciencia e Innovación Tecnológica Competencias de Dirección en Educación (inédito). Universidad de Las Tunas, Cuba.

Published

2018-05-16

How to Cite

Castro Miranda, G., Parra Rodríguez, J. F., & Calzadilla Vega, G. (2018). THE COMMUNICATION LIKE COMPETITION OF ADDRESS IN EDUCATION. A LOOK FROM OF THE PROCESS OF TEACHING LEARNING OF THEM ICT. Revista De Investigación En Tecnologías De La Información, 6(11), 48–54. https://doi.org/10.36825/RITI.06.11.08

Issue

Section

Artículos