THE COMMUNICATION LIKE COMPETITION OF ADDRESS IN EDUCATION. A LOOK FROM OF THE PROCESS OF TEACHING LEARNING OF THEM ICT
DOI:
https://doi.org/10.36825/RITI.06.11.08Keywords:
Communication, Competition of Address in Education, Information and Communications Technologies (ICT)Abstract
The communication responds to the line of investigation interpersonal Competitions, of Ciencia's Project and Technological Innovation directing Competitions in Education (PICDE), attributed to the University of The Tunas, Cuba. The objective consists in proposing statuses of staggering and levels of development for the communication like Competitions of Management in Education in the professionals that point the process of teaching learning of the educational technologies, what will make it possible to solve problems detected in the process of address in education.
References
PICDE, (2018). Procedimiento científico para el diagnóstico del nivel de desarrollo de la Competencia de Dirección en Educación. Resultado del Proyecto de Ciencia
e Innovación Tecnológica Competencias de Dirección en Educación (inédito). Universidad de Las Tunas, Cuba.
Le Boterf, G. (1994). De la competence, Les Editions d’Organisations, Paris.
Montmollin. (1984). L’intelligence de la tache, p. Lang, Berna.
Hayes, R. H. (1985). Strategic Planning Forward in Revers. Harvard Busines Review. 63: 111-119, noviembre-diciembre.
Le Boterf, G. (1997). De la competence a la navigation professionnelle, Les Editions d’Organisations, Paris.
Le Boterf, G. (1998). Évaluer les compétences. Quels jugements? Quelles instances? Educación Permanente.
Tejeda, R. (2013). Las competencias profesionales y su aprendizaje en la educación. Recuperado de: http://www.cvi.mes.edu.cu/peduniv/index.php/peduniv/article/view/504.
Parra Rodríguez J. F., Ramayo Cano, Y., Santiesteban Almaguer, Y. (2017). Las competencias de dirección en educación. Una aproximación a su definición, estudio e interrelaciones en un contexto moderno, globalizado y completo. Editorial academia Universitaria. Revista Opuntia Brava. 9(1): 1-11.
Fernández, L. (2002). Pensando en la Personalidad. La Habana: Editorial Ciencias Sociales.
González, F. (2015). Aúde, cultura e subjetividade: uma referencia interdisciplinar. Saúde. I. Centro Universitário de Brasília. ISBN 978-85-61990-30-5.
PICDE, (2017). Sistematización teórica sobre las competencias interpersonales. Resultado del Proyecto de Ciencia e Innovación Tecnológica Competencias de Dirección en Educación (inédito). Universidad de Las Tunas, Cuba.
Lujo Aliaga, Z., Pérez Céspedes A., Cedeño Galindo L. V., Batista Díaz, C. M. (2017). Software educativo para favorecer la aprehensión de los contenidos de ingeniería de software. Revista Electrónica: Revista de Investigación de Tecnología de la Información (RITI Journal), 5(9):62-67.
PICDE, (2018). Procedimiento científico para el diagnóstico del nivel de desarrollo de la Competencia de Dirección en Educación. Resultado del Proyecto de Ciencia e Innovación Tecnológica Competencias de Dirección en Educación (inédito). Universidad de Las Tunas, Cuba.
Bravo, N. (2007). Competencias Proyecto Tuning-Europa, Tuning. -America Latina. Recuperado de: http//www.relint.deusto.es/TUNINGProject/spanish/doc_fasel/Tuning%20Educational.pdf.
Castro, G. (2017). Sistematización teórica sobre la comunicación como competencia interpersonal. Resultado del Proyecto de Ciencia e Innovación Tecnológica Competencias de Dirección en Educación (inédito). Universidad de Las Tunas, Cuba.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Revista de Investigación en Tecnologías de la Información

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Esta revista proporciona un acceso abierto a su contenido, basado en el principio de que ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones ayuda a un mayor intercambio global del conocimiento.
El texto publicado en la Revista de Investigación en Tecnologías de la Información (RITI) se distribuye bajo la licencia Creative Commons (CC BY-NC), que permite a terceros utilizar lo publicado citando a los autores del trabajo y a RITI, pero sin hacer uso del material con propósitos comerciales.