INSTITUTIONAL SYSTEM OF TUTORIALS AS SUPPORT OF THE SCHOLAR TRAJECTORY TO THE STUDENTS OF SCIENCES OFEDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.36825/RITI.06.12.002Keywords:
Information Technology, Tutoring, Scholar TrajectoryAbstract
This document describes the approach to know the Institutional System of Tutorials (SIT) as information technology for students of the Bachelor’s degree on Sciences of Education. A Web site and three manuals were reviewed to know the functionalism of the SIT. Said review allowed designing a survey with three scales: utility of the SIT, knowledge on technical aspects of the SIT and consultation on the information of the school trajectory. The scale was applied to 159 students of said degree on Mexicali, Mexico. The results allowed concluding that the SIT is useful to systemize the activities of the tutorials, that the students know the most technical aspects of the SIT and 8 to 18 elements of the scholar trajectory have never been consulted for the most of them. In summary, this document provides relevant information for the UABC and the Faculty of Human Sciences, Campus, Mexicali.
References
Universidad Autónoma de Baja California. (2018). Sistema Institucional de tutorías. Mexicali, Baja California: UABC Recuperado de http://tutorias.uabc.mx:8080/login.php
Universidad Autónoma de Baja California. (2014a). Manual de usuario: Responsable de tutores. Recuperado de http://www.uabc.mx/formacionbasica/documentos/mresponsabletutores.pdf
Universidad Autónoma de Baja California. (2014b). Manual de usuario: Tutor. Recuperado de http://www.uabc.mx/formacionbasica/documentos/mtutor.pdf
Universidad Autónoma de Baja California. (2014c). Manual de usuario: Tutorados. Recuperado de Recuperado de http://www.uabc.mx/formacionbasica/documentos/mtutorado.pdf
Zaldívar-Colado, A., Moncada-Estrada, M., Osuna-Peraza, E.P. (2016). La implementación de tutorías virtuales en bachillerato. Universidad Autónoma de Sinaloa. Revista de Investigación en Tecnologías de la Información (RITI), 4 (7), 27-32.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Revista de Investigación en Tecnologías de la Información

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Esta revista proporciona un acceso abierto a su contenido, basado en el principio de que ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones ayuda a un mayor intercambio global del conocimiento.
El texto publicado en la Revista de Investigación en Tecnologías de la Información (RITI) se distribuye bajo la licencia Creative Commons (CC BY-NC), que permite a terceros utilizar lo publicado citando a los autores del trabajo y a RITI, pero sin hacer uso del material con propósitos comerciales.