IMPLEMENTATION OF VIRTUAL CLASSROOMS, IN THE TRAINING OF UNIVERSITY STUDENTS

Authors

  • Aniuska Bernabé Rondón Facultad de Ciencias Técnicas, Departamento de Ingeniería Informática, Universidad de Las Tunas
  • Obdulio Miguel Mora Avila Facultad de Ciencias Técnicas, Departamento de Ingeniería Informática, Universidad de Las Tunas
  • Omar Gregorio Machado Figueroa Facultad de Ciencias Técnicas, Departamento de Ingeniería Informática, Universidad de Las Tunas
  • Raúl Romero Rodríguez Facultad de Ciencias Técnicas, Departamento de Ingeniería Informática, Universidad de Las Tunas

DOI:

https://doi.org/10.36825/RITI.05.09.007

Keywords:

Virtual Classrooms, Teaching, Learning

Abstract

The use of computing in the teaching-learning process, as an auxiliary element of teaching, is a widespread practice in modern society, motivated by its own technological development, among other factors. Currently, there exists and consolidates a teaching model in which computer science occupies a well-defined place. In the universities, the correct use of virtual classrooms is not being used, which is an efficient assistant of the teacher in the preparation of the classes since they contribute to a greater methodological gain and a rationalization of the teacher's activities and the students. With this research we intend to offer the university professor ways to use virtual classrooms efficiently and the teacher has another way to exercise knowledge, develop habits, skills and abilities of cognitive and intellectual, contributing to the assimilation of the content provided in The Study Plan of the Cuban university student, that is, the development of the fundamental objectives pursued in each year.

References

Adell, J. Tendencias en educación en la sociedad de las tecnologías de la información. Revista Electrónica de Tecnología Educativa, 7(2010).

Alonso, R. Modelo de superación técnico-metodológico de profesores de Informática en la modalidad a distancia. Camagüey: Educación Cubana, (2011).

Almada, M. Sociedad multicultural de información y educación. Papel de los flujos Electrónicos de información y su Organización. Revista Iberoamericana de Educación (2000). URL: http://www.rieoei.org/rie24a05.htm. (20.05.2000).

Ministerio de Relaciones Exteriores de la República de Cuba, MINREX 2005, Mesa Redonda Informativa. URL: http://www.minrex.gob.cu/es/ministerio.

Aibar, E. Las culturas de Internet: la configuración sociotécnica de la red de redes. Revista Iberoamericana de Ciencia, Tecnología y Sociedad, 4, 11(2008).

Adell, J.; Castell, J.; Pascual, J. Selección de un entorno virtual de enseñanza/aprendizaje de código fuente abierto para la Universidad (2004). URL: http://cent.uji.es. (05.06.2008).

Published

2017-05-23

How to Cite

Bernabé Rondón A., Mora Avila, O. M., Machado Figueroa, O. G., & Romero Rodríguez R. (2017). IMPLEMENTATION OF VIRTUAL CLASSROOMS, IN THE TRAINING OF UNIVERSITY STUDENTS. Revista De Investigación En Tecnologías De La Información, 5(9), 48–54. https://doi.org/10.36825/RITI.05.09.007

Issue

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)