EDUCATIONAL POLICIES FOR THE USE OF ICT IN TEACHING: INCLUSION OF FLIPPED CLASSROOM
DOI:
https://doi.org/10.36825/RITI.05.10.002Keywords:
Inverted Class, Flipped Classroom, Political Educational, Office 365, Teaching ProcessAbstract
The new challenges of international educational policies, such as those proposed by the United Nations Educational Organization, science and culture (UNESCO), including the use of technologies of information and communication technology (ICT) in the process of teaching and learning. Some countries, like Mexico, have followed this trend. The challenge of public institutions, especially those of upper secondary education or high school, is to find ways for inclusion with limited financial resources. In this way, a proposal is made for the use of ICT through the inverted class model or flipped classroom, through the incorporation of resources provided by Intranet Office 365, exposing from the approach to the selection of tools as an alternative to include ICT for those institutions that have licensing in this platform.
References
Flores Alarcia, Ò.; de Arco Bravo, I. La influencia de las TIC en la interacción docente y discente en los procesos formativos universitarios. RUSC. Universities and Knowledge Society Journal, 9(2012), pp. 31-47.
UNESCO. Políticas públicas de juventud en América Latina. 2010. URL: http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001880/188003S.pdf. (10.03.2016).
UNESCO. Academia. 2016. URL: http://www.un.org/es/sections/resources/academia/index.html. (16.03.2016).
UNESCO. Institute for Information Technologies in Education. 2016. URL: http://iite.unesco.org/. (20.03.2016).
SEMS. Objetivos. 2014. URL: http://www.sems.gob.mx/es_mx/sems/objetivos_ems. (10.03.2016).
Diario Oficial de la Federación. Acuerdo Secretarial 442, Por el que se establece el sistema nacional de bachillerato en un marco de diversidad. SEP, México, 2008.
Tourón, J.; Santiago R.; Diez, A. The Flipped Classroom: cómo convertir la escuela en un espacio de aprendizaje, Grupo Océano, 2014.
García Barrera, A. El aula inversa: cambiando la respuesta a las necesidades de los estudiantes. Avances en Supervisión Educativa, 19 (2013), pp. 1-8.
Dirección General de Bachillerato. Bachillerato general. 2013. URL: http://www.dgb.sep.gob.mx/bachillerato_general.php. (2.11.2017).
Partnership for 21st Century Skills. We’re taking teaching and learning above and beyond. 2016. URL: http://www.p21.org/. (12.08.2016).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Revista de Investigación en Tecnologías de la Información
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Esta revista proporciona un acceso abierto a su contenido, basado en el principio de que ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones ayuda a un mayor intercambio global del conocimiento.
El texto publicado en la Revista de Investigación en Tecnologías de la Información (RITI) se distribuye bajo la licencia Creative Commons (CC BY-NC), que permite a terceros utilizar lo publicado citando a los autores del trabajo y a RITI, pero sin hacer uso del material con propósitos comerciales.